Aktietilbagekøbsprogram er afsluttet

January 28, 2019 at 10:18 AM CET

SELSKABSMEDDELELSE NR. 6/2019 – 28. JANUAR 2019

Den 6. marts 2018 igangsatte Royal Unibrew det offentliggjorte aktietilbagekøbsprogram, jf. selskabsmeddelelse nr. 15/2018 af 6. marts 2018. Programmet gennemføres i henhold til art. 5 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 om markedsmisbrug (forordningen om markedsmisbrug – MAR) og deraf delegerede lovregler. Aktietilbagekøbsprogrammet forventes at blive gennemført i perioden fra 7. marts 2018 og frem til 22. februar 2019. Det samlede aktietilbagekøbsprogram i perioden vil maksimalt andrage en kursværdi på DKK 400 mio.

Følgende transaktioner er foretaget under dette program:

Antal
Aktier
Gns.
Købspris
Værdien af programmet i DKK
I alt, seneste meddelelse842.469460,50387.960.686,45
21. januar 20193.000472,311.416.943,50
22. januar 20194.134  474,341.960.913,29
23. januar 20191.463479,14700.984,16
24. januar 20197.716486,053.750.398,84
25. januar 20198.780479,534.207.870,31
Total under aktietilbagekøbsprogrammet867.562461,06399.997.796,55

Royal Unibrews samlede aktietilbagekøb i perioden fra den 7. marts 2018 til og med 22. februar 2019 udgør hermed 867.562 aktier til en samlet anskaffelsessum på DKK 400 mio. Det offentliggjorte aktietilbagekøbsprogram er herefter afsluttet.

Ovenstående handler medfører, at Royal Unibrew herefter i alt ejer 993.509 egne aktier á nominelt DKK 2, svarende til 1,9 % af selskabets aktiekapital. Det samlede antal aktier i virksomheden er i alt 51.000.000, inklusive egne aktier.

Yderligere oplysninger vedr. denne meddelelse:
CFO Lars Jensen, tlf. (+45) 29 23 00 44

Bilag