Gennemførelse af nedsættelse af aktiekapitalen

May 29, 2018 at 8:00 AM CEST

SELSKABSMEDDELELSE NR. 33/2018 —  29. MAJ 2018

På den ordinære generalforsamling i Royal Unibrew A/S den 24. april 2018 blev der efter bestyrelsens forslag truffet beslutning om at nedsætte selskabets aktiekapital med nominelt DKK 3.400.000 fra nominelt DKK 105.400.000 til DKK 102.000.000 ved annullering af 1.700.000 stk. egne aktier à nominelt DKK 2 pr. styk.

Kapitalnedsættelsen er i dag blevet gennemført og registreret i Erhvervsstyrelsen. Efter kapitalnedsættelsen udgør selskabets aktiekapital nominelt DKK 102.000.000 fordelt på aktier à DKK 2.

De reviderede vedtægter findes på selskabets hjemmeside www.royalunibrew.com under Investor, Corporate Governance.

Kapitalnedsættelsen vil ikke have nogen effekt på Royal Unibrews aktietilbagekøbsprogram, som fortsætter uændret i henhold til det udmeldte jf. selskabsmeddelelse nr. 15/2018 af 6. marts 2018.

Efter annulleringen af egne aktier udgør selskabets beholdning af egne aktier 482.772 svarende til 1%.

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til undertegnede på tlf. 29 23 00 44.

Lars Jensen
CFO