Royal Unibrew har i dag opnået eksklusivitet på forhandlinger om køb af franske Etablissements Geyer Fréres, der ejer mærkerne LORINA craft lemonade, PureThé og InFreshhh.

July 6, 2018 at 8:44 AM CEST

SELSKABSMEDDELELSE NR. 42/2018 — 6. JULI 2018

De eksklusive forhandlinger vedrører køb af 100% af aktierne i den franske craft lemonade virksomhed Etablissements Geyer Fréres, der ejer, producerer og distribuerer mærkerne LORINA, PureThé og InFreshhh med fokus på økologiske, lokale produkter. Et potentielt køb af det privatejede Etablissements Geyer Fréres vil give Royal Unibrew øget adgang til det franske marked for læskedrikke og styrke eksportporteføljen yderligere. Etablissements Geyer Fréres har produktionsanlæg i Munster i det nordøstlige Frankrig samt en væsentlig tilstedeværelse i USA. Virksomheden omsætter for ca. DKK 290 mio. på årlig basis og opererer med markedskonforme indtjenings­mar­giner.

Potentiel realisering af transaktionen
Såfremt forhandlingerne lykkes, vil gennemførelsen af en potentiel transaktion ikke være underlagt lov­giv­nings­mæs­sige krav eller kræve godkendelse fra konkurrencemyndighederne.

Yderligere oplysninger vedr. denne meddelelse:
CEO Hans Savonije, tlf. (+45) 22 20 80 17
CFO Lars Jensen, tlf. (+45) 29 23 00 44

Royal Unibrew er en ledende regional drikkevarevirksomhed på en række markeder — primært i Nordeuropa, Italien samt på de internationale markeder for maltdrikke.
Vi producerer, markedsfører, sælger og distribuerer kvalitetsdrikkevarer, og vi har fokus på brandede produkter inden for øl, malt- og læskedrikke samt cider og long drinks.
Vores hovedmarkeder er Danmark, Finland, Italien og Tyskland samt Letland, Litauen og Estland. Hertil kommer de internationale markeder, der omfatter en række etablerede markeder i Americas-regionen og større byer i Europa og Nordamerika samt emerging markets i eksempelvis Afrika.
På alle vores multi-beverage markeder tilbyder vi kunderne stærke og lokalt forankrede brands. Baseret på løbende udvikling og innovation er det vores mål at imødekomme kundernes efterspørgsel efter kvalitetsdrikkevarer.
Udover vores egne brands udbyder vi licensbaserede internationale brands fra PepsiCo og Heineken-koncernen.

Meddelelsen er udarbejdet på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.