Royal Unibrews køb af Bev.Con ApS er nu godkendt af Konkurrencerådet

February 27, 2019 at 3:52 PM CET

SELSKABSMEDDELELSE NR. 7/2019 –  27. FEBRUAR 2019

Som anført i Royal Unibrew A/S’ selskabsmeddelelse nr. 40/2018 af 29. juni 2018 indgik Royal Unibrew A/S den 29. juni 2018 aftale om købet af 100% af Bev.Con ApS, der ejer varemærker som CULT Energy, SHAKER og MOKAÏ. Købet af Bev.Con ApS var betinget af godkendelse fra de danske og tyske konkurrencemyndigheder.

De tyske konkurrencemyndigheder har tidligere godkendt købet og Konkurrencerådet har i dag godkendt købet af Bev.Con ApS.

Købet forventes gennemført i denne uge.

Hans Savonije
President & CEO

Yderligere oplysninger vedr. denne meddelelse:
CEO Hans Savonije, tlf. (+45) 22 20 80 17
CFO Lars Jensen, tlf. (+45) 29 23 00 44

Royal Unibrew er en ledende regional drikkevarevirksomhed på en række markeder – primært i Nordeuropa, Italien, Frankrig samt på de internationale markeder for maltdrikke.
Vi producerer, markedsfører, sælger og distribuerer kvalitetsdrikkevarer, og vi har fokus på brandede produkter inden for øl, malt- og læskedrikke samt cider og long drinks.
Vores hovedmarkeder er Danmark, Finland, Italien, Frankrig og Tyskland samt Letland, Litauen og Estland. Hertil kommer de internationale markeder, der omfatter en række etablerede markeder i Americas-regionen og større byer i Europa og Nordamerika samt emerging markets i eksempelvis Afrika.
På alle vores multi-beverage markeder tilbyder vi kunderne stærke og lokalt forankrede brands. Baseret på løbende udvikling og innovation er det vores mål at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter kvalitetsdrikkevarer.
Ud over vores egne brands udbyder vi licensbaserede internationale brands fra PepsiCo og Heineken-koncernen.