DELÅRSRAPPORT FOR PERIODEN 1. JANUAR - 31. MARTS 2012

April 30, 2012 at 8:58 AM EDT

Fornuftig start på 2012 i overensstemmelse med forventninger

Resultatet før finansielle poster (EBIT) blev i 1. kvartal 2012 på DKK 56 mio. — en stigning på DKK 16 mio. i forhold til året før. Forbedringen af indtjeningen afspejler en stigning i omsætningen, en fortsat høj effektivitet og en reduktion af omkostningerne. Den afsatte volumen — målt organisk — steg i 1. kvartal med 4 %, og nettoomsætningen steg med 8 %, primært som følge af et tidligere påskesalg end sidste år og en vis lageropbygning hos distributører. Der har været organisk vækst inden for alle segmenter, og markedsandelene for Royal Unibrews brandede produkter er generelt fastholdt eller øget. Der er i 1. kvartal opnået et frit cash flow på DKK 46 mio. mod DKK -28 mio. sidste år, og der er gennemført udlodning til aktionærer på DKK 47 mio. via tilbagekøb af egne aktier. Royal Unibrew forventer at påbegynde tilbagekøb af egne aktier for DKK 125 mio. efter dagens generalforsamling. Forventningerne til 2012 fastholdes.

"Vi har i overensstemmelse med vores forventninger haft en fornuftig start på 2012, og der har været fremgang i både omsætning og resultat. Fremgangen skyldes først og fremmest, at påsken lå tidligere i år end sidste år samt en vis lageropbygning. 1. kvartal er et lille kvartal, da det dækker vintermånederne, og er derfor ikke retningsgivende for udviklingen i den resterende del af 2012.  Med 1. kvartal har vi et godt udgangspunkt for at gennemføre vores strategiske hovedprioriteter for 2012 — nemlig at forsvare og styrke vores markedspositioner samt at fortsætte den målrettede indsats for fortsat at opnå kontinuerlige effektivitetsforbedringer ", siger Henrik Brandt, CEO.

HOVEDPUNKTER

• Royal Unibrew har generelt fastholdt eller øget sine markedsandele for brandede øl samt læske og maltdrikke.
  • Nettoomsætningen steg i 1. kvartal med 1 % i forhold til samme periode i 2011. Korrigeret for frasalget af de polske aktiviteter i marts 2011 steg nettoomsætningen med 8 %.
  • EBITDA steg i 1. kvartal 2012 med DKK 11 mio. til DKK 87 mio.
  • Resultat før finansielle poster (EBIT) steg med DKK 16 mio. til DKK 56 mio.
  • Resultat før skat udgjorde DKK 46 mio. mod DKK 21 mio. i 2011.
  • Det frie cash flow blev på DKK 46 mio.  mod DKK -28 mio. i 2011.

FORVENTNINGER

De tidligere udmeldte forventninger fastholdes og er:

• Nettoomsætning: DKK 3.375-3.500 mio.
  • EBITDA: DKK 580-630 mio.
  • EBIT: DKK 450-500 mio.

Yderligere information vedrørende denne meddelelse:Adm. direktør Henrik Brandt, tlf. 56 77 15 13

Det vil være muligt for investorer og analytikere at følge Royal Unibrews præsentation af delårsrapporten tirsdag den 1. maj 2012, kl. 9.00 via audiocast på telefonnummer +45 327 147 67.

Præsentationen kan ligeledes følges via Royal Unibrews website www.royalunibrew.com.