Royal Unibrew har modtaget meddelelse om udnyttelse af option på køb af 8.775 m2 byggeretter på bryggerigrunden i Aarhus

December 16, 2013 at 2:43 PM CET

Selskabsmeddelelse nr. 58/2013 — 16. december 2013

A. Enggaard A/S, Entreprenør- og Byggefirma har meddelt Royal Unibrew A/S udnyttelse af sin option på køb af 8.775 m2 byggeretter vedrørende bryggerigrunden i Aarhus.

Royal Unibrew A/S har dags dato modtaget meddelelse fra A. Enggaard A/S, Entreprenør- og Byggefirma om udnyttelse af option på køb af 8.775 m2 byggeretter. A. Enggaard A/S, Entreprenør- og Byggefirma har hermed udnyttet option på køb af i alt 63.875 m2 ud af i alt 140.000 m2 byggeretter på bryggerigrunden i Aarhus. Udnyttelsen sker som en del af den optionsaftale, som blev indgået i marts 2011 (jf. selskabsmeddelelse nr. 1/2011 af 4. marts 2011).

Købet af de 8.775 m2 byggeretter forventes gennemført i 1. kvartal 2014. Købet vil have en netto cash flow effekt efter skat på ca. DKK 28 mio. for Royal Unibrew A/S. Den aftalte salgspris svarer til den regnskabsmæssige værdi af byggeretterne, hvorfor selskabets resultat eller egenkapital ikke påvirkes af salget.

Adm. direktør